A Miniszterelnöki Hivatal közbeszerzési pályázatán négy cég indult: a nyertes GfK Hungárián kívül a Marketing Centrum, a Medián és a Leonardo Kft. A GfK december 31-ig összesen három, 1500 fős minta alapján készülő felmérést készít. A kutatásra összesen 50 millió forint jut, egy-egy mintavétel 7 millió forint plusz áfába kerül - mondta az [origo]-nak Szeredi Péter, a MeH helyettes államtitkára.
A felmérés "a kormányzati intézkedések és a kormányzati tevékenységek társadalmi fogadtatásának és megítélésének vizsgálata, és a közszolgáltatás minőségfelmérése havi rendszerességgel" címet viseli. A kutatás - mint Szeredi mondta - "közvetlen döntéselőkészítésre" szolgál, ezért elvileg nem lenne nyilvános. A MeH azonban december közepén közzéteszi az eredményeket a Statégiai Elemző Központ készülő honlapján.
Amikor ismertté válnak a költségvetés fő számai, a MeH újabb pályázatot ír ki azonos tárgykörben. A minisztérium elállt a Tárkival és a Galluppal kötött korábbi szerződéstől, azonban Szeredi közölte: a pályázaton természetesen mindkét közvéleménykutató cég indulhat.