Az Európa Unió Kommunikációs Közalapítvány kuratóriuma pénteken tartotta bemutatkozó sajtótájékoztatóját abból az apropóból, hogy mostanra állt fel a kuratóriummal együtt dolgozó csapat.
Somody Imre, a kuratórium alelnöke elmondta: a kuratórium 2,2 milliárd forintból gazdálkodik, ennek azonban csak a tíz százalékát fordíthatják működtetésre. A jelenlegi legnagyobb költség a 3,8 millió háztartásba eljutó EU-levél, melyet Palánkai Tibor, a kuratórium elnöke írt alá. A levél elkészítése 225 millió forintba kerül, erre jön rá a postaköltség, ami Somody szerint körülbelül 100 millió forint lesz. Hozzátette: ez kedvezményes ár a posta részéről.
A levélben a közalapítványt mutatják be, illetve a családok válaszlevélben megjelölhetik azokat a témaköröket, amelyekről a későbbiekben tájékoztatást várnak.
Somody bemutatta az alapítvány hivatalos logóját is, melyet Fatér Barna grafikus készített. Ezt a logót már az EU-leveleken is látni lehet majd. Azt egyelőre nem tudták megmondani, mennyibe kerül pontosan a logó, mivel az ár attól függ, hány helyen használják fel az ábrát. Somody szerint azonban az összeg nem lesz több 4 millió forintnál. A szerződést a napokban írják alá.
Csütörtökön döntenek a közbeszerzési eljárásokról is. Mint ismeretes, négy tárgykörben - PR, direkt marketing, reklám és rendezvényszervezés - írtak ki pályázatot, jelenleg 15 céggel folynak a tárgyalások.
Kádár Béla közgazdász, a kuratórium tagja reményét fejezte ki, hogy az április 12-i népszavazáson 70 százalék felett lesz az igen szavazatok száma.