A nem villamosított mellékvonalakon futó 259 csehszlovák gyártmányú Bz-típusú motorkocsi közül a felülvizsgálat során csupán 40-t találtak hibátlannak, míg 219-nek a közlekedését felfüggesztették. Az átlagosan húsz év körüli sínbuszok felülvizsgálatára azért volt szükség, mert novemberben tengelytörés miatt kisiklott egy szerelvény.
Csütörtöktől 520 település közlekedése változik. Harminckét vonalon teljesen leáll a vasút, 27 vonalon más típusú járművekkel és kevesebb járattal tartják fenn a forgalmat. Öt vonalon rövidített útvonalon közlekednek a vonatok és további 19-en pedig késésekkel, módosított menetrenddel járnak a szerelvények.
A tengelycserén átesett és jónak minősített járművek folyamatosan állnak forgalomba, így fokozatosan normalizálódhat majd a vasúti közlekedés - ígéri a MÁV. A kiesett szerelvényeket vonatpótló buszokkal igyekeznek pótolni.
A következő vonalakon nem járnak a vonatok a MÁV tájékoztatása szerint: Esztergom-Komárom, Székesfehérvár-Komárom, Környe-Pápa, Pápa-Csorna, Szombathely-Kőszeg, Körmend-Zalalövő, Rédics-Zalaegerszeg, Hajmáskér-Lepsény, Somogyszob-Balatonszentgyörgy, Nagyatád-Somogyszob, Sárbogárd-Székesfehérvár, Dombóvár-Komló, Szentlőrinc-Sellye, Barcs-Villány, Pécs-Pécsvárad, Bátaszék-Palotabozsok, Diósjenő-Romhány, Balassagyarmat-Aszód, Kisterenye-Kál-Kápolna, Kazincbarcika-Rudabánya, Karcag-Tiszafüred, Nyíregyháza-Nyíradony, Mátészalka-Csenger, Ohat-Pusztakócs-Nyíregyháza, Kétegyháza-Mezőhegyes-Újszeged, Mezőtúr-Orosháza-Mezőhegyes, Mezőhegyes-Battonya, Kisszénás-Kondoros, Körösnagyharsány-Vésztő-Gyoma, Murony-Békés, Kiskunfélegyháza-Orosháza, Kunszentmiklós-Tass-Duanapataj, Fülöpszállás-Kecskemét, Kiskőrös-Kalocsa.