Amennyiben a megállóban várakozó utas azt tapasztalja, hogy késik a busz, villamos vagy a Budapesti Közlekedési Vállalat bármely járműve, és a késésért a vállalat a felelős, bánatpénzt kérhet a BKV-tól. Erre azoknak az utasoknak van lehetőségük, akik megvásárolják a vasárnaptól árusított kedvezményes éves bérletet - utazási garanciával - mondta el az [origo]-nak Lucza Mihály, a jegy- és bérletértékesítési szakszolgálat vezetője.
A vevők a bérlet mellé - kísérleti jelleggel - három utazási bont kapnak. Ha a kiírt menetrendhez képest 15-30 percet késik egy járat, a felnőttbérlet árából 500, a nyugdíjaséból 200, ha 30-60 percet, akkor a felnőttbérlet árából 1000, a nyugdíjaséból 400, ha egy óránál is többet késik, akkor 1500, illetve 600 forintot kap vissza az utas - amennyiben felírta a járatszámot, a megálló nevét, a késés idejét a bonra, és beküldte a BKV központjába.
A vállalat továbbra sem tud garanciát vállalni a pontos indulásokra hóesés, szélsőséges időjárási viszonyok, váratlan útlezárások esetén, de amennyiben a forgalmi dugó miatt negyed óránál többet kell várnia az utasnak, máris küldheti a három bon egyikét az Akácfa utcába - mondta el a szakszolgálat vezetője.