A megbeszélés célja volt az is, hogy előmozdítsák a fővárosi önkormányzat költségvetésének mielőbbi elfogadását. A tájékoztatás szerint a tárgyaló felek egyetértettek abban, hogy a metróvonal a korábbi tervekhez képest hosszabb szakaszon épüljön meg. Az elképzelések szerint a pénzügyi tervezést két külön szakaszra bontva készítik elő, a beruházás megvalósításához pedig vissza nem térítendő támogatást vesznek igénybe az Európai Uniótól.
A miniszterelnök és a főpolgármester megállapodott abban is, hogy a kormány március végéig a fővárosi önkormányzattal közösen elkészíti a metró beruházásról szóló törvényjavaslatot, és azt még a tavaszi ülésszakban a parlament elé terjeszti. A kormányfő és a Pénzügyminisztérium vezetői elismerték, hogy a fővárosi önkormányzat jelenleg lényegesen rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint 1998-ban, amikor a 4-es metró megépítéséről kötött szerződés született a főváros és a kormány között. Ezért méltányolták a főváros vezetésének kezdeményezését, hogy a megváltozott jelenlegi helyzet figyelembevételével újabb megállapodást alakítsanak ki a metróberuházás pénzügyi feltételeiről.
A megállapodás értelmében a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium bevonásával már a jövő héten elkezdődik a főváros gazdálkodásának átvilágítása annak érdekében, hogy hiteles képet lehessen alkotni Budapest teherbíró képességéről, és ennek függvényében lehessen megállapodni a metróberuházás finanszírozásáról.
A közlemény szerint Demszky Gábor a BKV pénzügyi helyzetével kapcsolatban elmondta, hogy a főváros idén a kiküldött költségvetési tervezete szerint közel 20 milliárd forintnyi, BKV-t érintő fejlesztéseket finanszíroz, amelyek döntő mértékben a működéshez szükséges amortizáció-pótlásokat szolgálják.
A közlés szerint Medgyessy Péter kijelentette, hogy a BKV-t sújtó diszkriminatív intézkedéseket még ebben a ciklusban meg kell szüntetni. Ezek között példaként említette a HÉV helyközi vasúttá minősítését, amit már idén meg akar tenni a kormányzat.
Az átminősítés következtében a HÉV is részesülhet az úgynevezett termelési támogatásban, melyet a helyközi közlekedésben részt vevő vállalatok kapnak. Ez évi 3 milliárd forint bevételkieséstől szabadítja meg a BKV-t.
A megbeszélésen elhangzott: kiemelkedően fontos, hogy a fővárosi önkormányzat költségvetését a jövő hét elején elfogadják, hogy azt a törvényszabta határidőn belül, március 15-ig megküldhessék a központi költségvetésnek.