Az elkészült tervek szerint a Keleti pályaudvar vonatfogadó csarnoka alatt - a nyugat-európai trendeknek megfelelően - az utasok számára több funkciós közlekedő és szolgáltató területeket alakítanának ki. Vörös Tibortól, a MÁV főépítész-helyettesétől az [origo] megtudta, hogy óriási, 10 ezer négyzetméteres csarnokot lehet létrehozni, ha az épület két oldalsó szárnya alatt lévő, kihasználatlan pincéket összekötik. Ehhez először a középső csarnok alatt pincét alakítanak ki.
A MÁV számításai szerint az építkezéshez 2000-es árakat alapul véve 10 milliárd forintra van szükség. A mozdonyfogadó és indítócsarnok tetőcseréje a rekonstrukció I. ütemnében 1998-ban befejeződött. Ez közel 3 milliárd forintba került. A MÁV Rt. új vezetése néhány hónapon belül készül el a vállalat új üzleti stratégiájával - közölték a kommunikációs igazgatóságon. Ez alapján dől el, hogy mikor kezdődhet az építkezés. Az állami pénzek mellett számítanak befektetőkre is, akiket pályázat útján választanak majd ki. A főépítész-helyettes tájékoztatása szerint az építési engedélyeket már megkapták.
A tervek szerint a föld alatti új utastérben látványlift, mozgójárda és mozgólépcsők segítik, gyorsítják a közlekedést. A csarnokban üzletek, éttermek sorakoznának, a tervezés előtt felméréseket készítettek, hogy milyen egységekre volna a legnagyobb igény. Az átalakítással jelentős bevételekre számít a vállalat. Szintén az új üzleti stratégia alapján kezdenek majd bele a Thököly úti oldalszárny, vagyis a Lotz-terem rekonstrukciójába, a tervek ehhez is készen állnak.