Többek között minisztériumok, azok háttérszervei, közigazgatási, vízügyi és földművelésügyi hivatalok igényei szerint rendelte meg a MKGI a személygépkocsikat egy 1996-os kormányrendelet alapján - mondta a Magyar Nemzetnek Schaffer István, az MKGI főigazgatója.
A megrendelt autók közül tíz tartozik a szigorúan vett luxuskategóriába - Audi, Mercedes, Volvo és BMW egyes típusai sorolhatók ide -, a többi úgynevezett felső-középkategóriás autó lesz. Ilyenek például: a Saab, a VW Passat, a Ford Mondeo, a Nissan Maxima és a Peugeot 607.
A főigazgató szerint a mostani beszerzés nagyrészt a már meglévő autópark lecserélését szolgálja. Az adott intézmények az államháztartási törvény szerint értékesíthetik a használatból kivont kocsikat.
A pályázaton induló lehetséges beszállítók elbírálásánál a legfontosabb szempontok a bruttó ajánlati ár, a fogyasztás és a kocsira adott garancia időtartama. Az autóknak átadás előtt nemzetbiztonsági ellenőrzésen kell átesniük. Nem lehet bennük például mikrofon. A nyertesnek 2004. december 31-ig kell leszállítania a járműveket.
Az autócsere összköltsége nyolcmillió forintos autónkénti átlagáron számolva több mint a 3,2 milliárd forint, ezt az igénylő intézmények állják költségvetésükből. A kormányváltás után 1550 középkategóriás autót cseréltek le a költségvetési intézmények, összesen 5,4 milliárd forint értékben - írja a Magyar Nemzet.