Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium kommunikációs főigazgató-helyettese elmondta: a Törökország védelmének megerősítése céljából logisztikai felszereléseket szállító légi jármű Szlovákia légterében repült, amikor leállt az egyik hajtóműve.
Az amerikai repülőgép eredeti útvonalterve szerint Németországból Szlovákia és Ukrajna légterén keresztül repült volna a romániai Constancába. A repülési szabályok szerint azonban ilyen esetben mindig a legközelebbi repülőtéren kell vészleszállást végrehajtani, ezért Ferihegyen landolt a C-130-as szombat éjjel, nem sokkal 23 óra után.
A szállító repülőgép hajtóművének hibáját a Ferihegyi repülőtéren javítják ki, majd a Hercules folytatja útját: várhatóan visszatér az eredeti szállítási útvonalra.
Bocskai István közölte: a Törökország védelmének megerősítését szolgáló eszközök, felszerelések szállítása elsősorban a Németország-Szlovákia-Ukrajna útvonalon történik, Magyarország légterét naponta ilyen célból átlagosan 10-20 repülőgép használja.
Az Országgyűlés február 24-én járult hozzá a Törökország védelmének megerősítését szolgáló NATO-szállítmányok magyarországi áthaladásához. A határozat értelmében a NATO-országok és a leendő tagállamok Törökországba tartó szállítmányai közúton, vasúton és a légtérben egyaránt áthaladhatnak Magyarország területén 2003. december 31-ig. A határozat a washingtoni szerződés 4. cikkelye alapján született.
Törökország az iraki válsággal kapcsolatban kérte a NATO-tól, hogy vezényeljen légterébe elektronikus légi felderítő AWACS-gépeket, telepítsen területére Patriot légvédelmi rakétákat és küldjön tömegpusztító fegyverek elleni szakszolgálatot.
A Magyarországon szombat éjszaka landolt C-130 Herculest több mint 60 országban használják. A repülőgép - típustó függően - 15-20 ezer kilogramm terhet tud szállítani, hatótávolsága meghaladja 3 ezer kilométert.