A Népszabadság információi szerint a nagykörúti villamostender győztese a legdrágább ajánlatot tevő Combino Budapest Konzorcium lett, amely mögött a Siemens és a Kiepe járműgyártó áll. A 41 milliárd forintos pályázat eredményhirdetése előtt többen tudni vélték, hogy a Siemens lesz a befutó - írja a lap.
A Siemensen kívül pályázott még az Alstom és a Bombardier. Független szakértők és a vesztesek is többször kifogásolták az eljárás módját, mivel a műszaki paraméterek pontozását nem közölték a pályázókkal, ami ellenkezik a nemzetközi gyakorlattal. A többi pályázó így nem tudja, milyen műszaki tartalom volt az, ami a többiekénél közel kétmilliárddal többet kérő pályázat győzelmét hozta.
A pénzügyi ajánlatokat a gyakorlatnak megfelelően már az eredményhirdetés előtt közölték. E szerint kétéves garancia mellett a Bombardier 140,4 millió, hároméves kezességvállalással 141,7 millió, az Alstom kétéves garancia mellett 140,7 millió, míg a Siemens - szintén kétéves garanciával - 149,4 millió eurót kért a villamosokért.
A műszaki feltételekre a pontok 26, míg a pénzügyi ajánlatra 74 százalékát adták. Szálka Miklós, a BKV Rt. felügyelőbizottságának egyik tagja vizsgálatot kezdeményezett az elbírálás körülményeinek feltárására - írja a Népszabadság.