Az eredetileg 1998-ra tervezett metróépítés kommunikációs kampányára még 1997-ben írtak ki nyílt közbeszerzési pályázatot. Az 1998 elején meghozott döntés szerint a pályázatot a Sawyer Miller Group (SMG) nyerte meg, amelynek vezetője Bruck Gábor, aki 1994-ben és 1998-ban Demszky Gábor főpolgármester kampánytanácsadója volt. A cégnél dolgozik Nyáry Krisztián is, aki Demszky 2002-es választási kampányában működött közre.
Nyáry elmondása szerint a cég 87 milliós árajánlattal nyerte meg a pályázatot, és vállalta, hogy ezért az öszegért 2003. december 31-ig ellátja a metróépítéssel kapcsolatos kommunikációs feladatokat. (A munkatárs közlése szerint a második legolcsóbb ajánlatot tevő cég kétszer ennyiért vállalta volna a munkát.) A kampány azt a célt szolgálta volna, hogy a budapesti lakosok, az autósok és a nyomvonal mellett élők pontos és naprakész tájékoztatást kapjanak az építkezésről. Az 1998 eleji tervekhez képest azonban gyökeresen megváltozott a helyzet, amikor az Orbán-kormány 1998 őszén felmondta az állam és a főváros közötti metrószerződést.
Az építkezés így későbbi időpontra tolódott, az SMG és a DBR Metró Projektigazgatóság között fennálló szerződés azonban továbbra is érvényben maradt. Nyáry ezzel kapcsolatban az [origo]-nak azt mondta: mivel az előkészítés az elmúlt négy-öt évben sem állt le, így bőven akadtak kommunikációs feladatok az építkezés megindítása nélkül is. A cég többek között lakossági fórumokat szervezett, valamint tájékoztató szóróanyagokat készített a készülő beruházásról. Nyáry azt nem tudta megmondani, hogy a pályázati ajánlatban szereplő 87 millió forintból eddig mennyit fizetett ki nekik a főváros, annyit azonban elmondott, hogy nem vették fel a teljes összeget.
A Magyar Hírlap keddi számában arról számolt be, hogy a főváros - amely május közepén állapodott meg a kormánnyal a metróépítésről - félmilliárd forintot szán a beruházáshoz kötődő kampányra. Nyáry szerint eltúlzott a lap által közölt összeg. Az SMG munkatársa emlékeztetett arra, hogy cégük 1997-ben 87 millióért vállalta a kampány lebonyolítását, amely magában foglalta volna az ehhez szükséges közvélemény-kutatásokat és hirdetéseket is. Ezt az összeget - vagy legalábbis annak egy részét - azonban már az előkészítés során elköltötte a főváros, így nem lehet tudni, hogy a tényleges építkezés idején mennyit fordítanak majd a tájékoztatásra. Az SMG-vel a kampányra kötött szerződés ugyanis év végén lejár, miközben az építkezéssel kapcsolatos lakossági tájékoztatás legfontosabb szakasza nyilván akkor kezdődik, ha megindulnak a munkálatok. Az első mélyfúrások azonban csak 2004 végén kezdődnek, igaz, ezeket megelőzik majd felszíni munkálatok is.
A Fővárosi Közgyűlés által a 4-es metró megvalósítására létrehozott DBR Metró Projektigazgatóság közleményben reagált a Magyar Hírlapban megjelent állításokra. Az igazgatóság szerint valótlan információn alapul a lap cikke lakossági tájékoztató kampányról. A közleményben az áll, hogy sem a Fővárosi Önkormányzat, sem a beruházást végző DBR Metró Projektigazgatóság nem döntött a metróépítés marketing-költségvetésről, erre ugyanis csak a beruházás pontos ütemtervének elkészülte után lesz lehetőség.
A közlemény ugyanakkor hozzáteszi, a Magyar Hírlap által közölt félmilliárd forintos összeg nagyságrendekkel nagyobb annál, amit a beruházás vezetői reálisnak tartanak. A Fővárosi Közgyűlés várhatóan a nyár végén dönt a metró projekt célokmányáról, a fővárosi képviselők ennek keretében határoznak majd a lakossági tájékoztatás folytatásáról is - közölte a projektigazgatóság.