Az újabb, alacsony padlós buszok oldalán csak billenőablakok vannak, és ezek nem engednek be annyi levegőt, mint az elhúzható ablakok. A hőségben a meleg levegő alig mozog ezeken a buszokon, ezért a BKV a ventilátorok áthelyezése mellett döntött. Összesen 115 bukóablakos járműve van a BKV-nak, melyeken az utazás hőségben jóval kellemetlenebb, mint a többi járművön. A bukóablakosak közül 55 buszon középen működik a ventilátor, ahol jobban érzékelteti hatását, míg 60 buszon még mindig az ablaknál található. Légkondicionáló beszerelése 2-3 millió forintba kerülne buszonként, ezt az összeget a BKV azonban nem engedheti meg magának.
Az alacsony padlós járművekben az ablakoknak statikai funkciójuk van, vagyis terhelés éri őket, ezt pedig csak a bukóablakok bírják ki. A bukóablakok emellett baleset-megelőzési szempontból előnyösek: nehezebb rajtuk kinyúlni, kihajolni - mondta az [origo]-nak Haverla Ferenc, a BKV Rt. gépjármű-csoportvezetője. Nagy hátrányuk viszont, hogy nehezebben áramlik rajtuk keresztül befelé a levegő. Ezért a következő beszerzéseknél mindenképpen oldalra elhúzható ablakokat kér a BKV, ha ez mégsem megoldható, akkor erősebb ventilátorokat szerelnek a buszokba.
Az Európai Unió országaiban is sok helyen használják a billenőablakokat a buszokon, elsősorban a baleset-megelőzés miatt. A meleget ventilátorokkal és légkondicionálással ellensúlyozzák, de a mediterrán országokban az is előfordul, hogy egyáltalán nincs ablaka a buszoknak - mondta a BKV Rt. gépjármű-csoportvezetője.