A halál kaszálja a parlagfüvet a minisztérium kampányában

Vágólapra másolva!
Egy halált jelképező csuklyás, kaszás alak szerepel az egészségügyi minisztérium parlagfűellenes kampányfilmjében. A tárca szerint elsősorban a kevésbé romantikus lelkű fiatalokat akarták megcélozni ezzel a reklámspottal. A minisztérium arról nem ad tájékoztatást, hogy ki készítette a reklámfilmet és hogy mennyibe került.
Vágólapra másolva!

A napokban kezdték el sugározni a közszolgálati televízióban azt a reklámspotot, amelyben egy nyilvánvalóan a halált jelképező, csuklyás alak sétál egy gazos területen, kezében kaszával. Mielőtt kaszálni kezdene, élesíti a szerszámot, majd elhangzik a sokaknak allergiás panaszokat okozó növény irtásával kapcsolatos üzenet. A közérdekű közleményként bemutatott spot az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium parlagfűellenes televíziós kampányának egyik eleme.

A kampányért felelős minisztériumi munkatárs, Fényi Ágnes az [origo]-nak elmondta, a tárca több ajánlat közül választotta ki két film - köztük a kaszás spot - ötletét. Fényi elmondása szerint a kiválasztásnál arra törekedtek, hogy a két készülő reklámfilmmel a magyar társadalom egészét meg tudják szólítani. Ezért döntöttek úgy, hogy két teljesen különböző hangulatú film készüljön.

A kaszás halált szerepeltető film mellett elkészített másik spot helyszíne szintén egy rét, ahol egy kislány futkározik, majd - vélhetően a parlagfű miatt - tüsszögni kezd. Ekkor lép oda hozzá a kampány egyik arca, Pessuth Rita kick-boksz világbajnok, majd elhangzik a parlagfű irtására vonatkozó felszólítás. Fényi szerint ezzel a "lírai hangulatú" filmmel a "romantikusabb lelkületű" embereket akarták megcélozni.

A minisztériumi munkatárs elmondta, a kaszás filmet azért készítették el, mert szerintük a fiatalok között sokan vannak, akiket egy finomabb hangulatú spottal nem lehet megfogni. Ezért egy meghökkentő filmet akartak, amely felhívja ennek a korosztálynak a figyelmét. Fényi állítása szerint elérték céljukat, sok pozitív visszajelzést kaptak, és a fiatalok jól reagálnak a spotra. A minisztériumi munkatárs ugyanakkor hozzátette: mivel tisztában vannak azzal, hogy szokatlan hangvételű filmről van szó, ezért az kérésüknek megfelelően csak esti időpontban kerül képernyőre.

A technikai részletekről, a televíziós kampány költségeiről és a filmek készítőiről Fényi Ágnes nem tudott felvilágosítást adni. Megkerestük a minisztérium sajtóosztályát, ahol közölték, sem a megbízott cégről, sem a kampány költségeiről nem adhatnak ki információt.

A jelenlegi kormánykoalíció programjában ugyanakkor az szerepelt, hogy átláthatóvá kívánják tenni a közpénzek elköltését. A parlament pedig már hónapokkal ezelőtt, április 7-én elfogadta az úgynevezett üvegzsebtörvényt, amely szerint a közfeladatot ellátó szervek és személyek kötelesek elősegíteni és biztosítani a közvélemény gyors és pontos tájékoztatását a közpénzek felhasználásáról és a közvagyonnal való gazdálkodásáról. Igaz, a Pénzügyminisztérium tájékoztatása szerint a jogszabály ezen rendelkezése csak július 15-én lép hatályba.

Pethő András

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről