A Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen (NaNE) Egyesület július elején indította el gyermekbántalmazás elleni televíziós kampányát. A reklámfilmben közzétették az egyesület évek óta működő segélyvonalának telefonszámát is, azzal a megjegyzéssel, hogy ha valaki a környezetében tud olyan gyermekről, akit bántanak, akkor hívja fel a vonalat.
Tóth Györgyi, a NaNE munkatársa az [origo]-nak elmondta, bár korábban is kaptak hasonló témájú telefonokat, a kampány kezdete óta érezhetően többen keresik meg őket ilyen ügyekben. A szerda kivételével minden este 18 és 22 óra között élő segélyvonalra az elmúlt egy hónapban naponta 1-3 olyan hívás futott be, amely gyermekek bántalmazásával volt kapcsolatos.
Tóth Györgyi elmondása szerint elsősorban nem hozzátartozóktól, hanem szomszédoktól, ismerősöktől érkeznek megkeresések. Elsősorban városokból hívják őket, társasházakból, ahol a szomszédok könnyebben meghallják, ha bántalmazzák, ütlegelik a gyerekeket.
Nemcsak fizikai megfélemlítésről, hanem megaláztatásokról is beszámolnak a telefonálók. Ha egy gyermeket "féregnek" vagy "senkinek" szólítanak a szülei, vagy üvöltöznek vele, akkor az a verésekhez hasonló traumát válthat ki - tette hozzá a NaNE munkatársa. Tóth Györgyi elmondta azt is: konkrét esetekről ugyan nem beszélhet, de még őket - akik már hosszú ideje foglalkoznak családon belüli erőszakkal - is meghökkenti, hogy a felnőttek milyen "kreatív" módszerekkel tudják bántani, megalázni a gyermekeket.
Ha valaki felhívja a segélyvonalat, annak az egyesület abban tud segíteni, hogy információt ad arról, milyen intézkedéseket lehet tenni. Tóth Györgyi elmondása szerint az a céljuk, hogy motiválják azokat az embereket, akik felfigyelnek a gyermekbántalmazásokra és tenni kívánnak valamit ellenük. Tájékoztatják őket a jogi háttérről, és elmagyarázzák nekik azt, hogy az adott esetben kihez érdemes fordulni: a gyermekjóléti szolgálathoz vagy éppen a rendőrséghez.
A NaNE munkatársa szerint fontos, hogy legalább az emberek tisztában legyenek azzal, a hatóságoknak milyen intézkedéseket kell tenniük ilyen ügyekben, maguk a hatóságok ugyanis sok esetben nem tesznek eleget törvényi kötelezettségeiknek.
A július elején indított televíziós kampány a napokban ér véget. Az egyesületnek ugyanis nincs pénze arra, hogy reklámidőt vásároljon a csatornákon, amelyek csak néhány alkalommal vállalták, hogy közérdekű közleményként ingyenesen sugározzák a filmet.