A az autótolvajok fő "vadászterületei" Budán a II., III. és a XI., illetve Pesten a XIII. és a XIV. kerület. A kocsik többségét munkanapokon éjszaka vagy inkább hajnalban viszik el, a hétvégék a nyugodtabb napok közé tartoznak - mondta a Magyar Hírlapnak Hegedűs Lajos őrnagy, a Budapesti Rendőr-főkapitányság gépjármű-bűnözési osztályának munkatársa. A rendőrség adatai szerint a lopott járművek 70 százalékát azonnal darabokra szedik. Amelyik alkatrészen bármilyen azonosító van, azt kidobják. Így enyészet vár a motorblokkra és a gravírozott ablaküvegre is. Minden mást átszállítanak a bontókba.
Az autótolvaj-bandák csúcsán álló irányítók igazi fehér galléros bűnözők, csak a megrendelésről gondoskodnak, a lopott autókkal nem is találkoznak. A kocsikat úgynevezett felderítők szemelik ki mindig a friss megrendelések alapján. Egyes csapatok típusra szakosodnak, így mindig kéznél vannak a szükséges szerszámok. A zsákmánnyal többnyire valamelyik bevásárlóközpont parkolójába - esetleg forgalmasabb benzinkúthoz - hajtanak, ahol a sok kocsi között adják át az orgazdáknak. Többnyire a zöldhatáron csempészik át a járműveket.
Állítólag a Mercedeseket és BMW-ket nem kedvelik, csak akkor tudják elvinni, ha a tulajtól sikerül megszerezni az elektronikai azonosítókat. A műholdas követőket viszont olykor már sikerrel hatástalanították egy speciális készülékkel, amely képes elnyomni a járműbe beépített GPS-jelet. A tolvajok százezer forint körüli összegen osztozkodhatnak. Az igazi haszonélvezők az orgazdák - ők az autó értékétől függően ötszázezer és hárommillió forint között tehetnek zsebre. Az őket irányítók is ennyit kapnak.