A szombati kihelyezett kormányülésen született döntés a MÁV 60 milliárd forintos támogatásáról, melyet fejlesztésekre fordíthat a társaság. Egy hétfői vasúti közlemény azonban már azt mondja: a pénzt a működőképesség megőrzésére, a pénzügyi egyensúly megteremtésére is fordíthatják. Ez pedig nem jelent mást, mint hogy az idén várhatóan 29 milliárd forint veszteséget felhalmozó MÁV ezzel a hitellel nincs megváltva, távlati fejlesztéseit pedig talán európai uniós hitelekből folytathatja. A vasút reformjáról szóló nagy szabású elképzelésekről a szoros jövő évi költségvetés láttán már nem esik szó, valószínűleg 30 új motorvonat megvásárlására lesz lehetőség.
A MÁV-nál 2004-2006 között kilátásba helyezett létszámleépítés összesen 11 ezer főt érint. A megjelölt időtartam alatt, 2006-ig 1500-an mennek majd nyugdíjba, 3700 dolgozót helyeznek ki független vállalatokhoz, így összesen várhatóan 5600 embert bocsátanak el.
Az erős érdekérvényesítő képességgel rendelkező vasúti szakszervezeteket jelenleg köti a tavaly év végén megkötött négyéves megállapodás, ami alapján nem élhetnek a sztrájk eszközével. Egyelőre a szakszervezetek arra koncentrálnak, hogy a jövő évi béremelésről megállapodjanak.