A közbeszerzési eljárások értékelésekor sokszor csak azt nézik, hogy minél kevesebb forintot költsenek a minisztériumok feladatainak megismertetésére - állítja több reklámszakember. Az egyik reklámügynökség neve mellőzését kérő szakembere egyszerűen ostobának titulálta a rendszert - írja a Magyar Hírlap.
Braun Róbert, a miniszterelnöki kabinet kommunikációért felelős helyettes államtitkára a minősítést túlzásnak tartja, de elismerte, hogy a közbeszerzési törvény elsősorban "nem a kreativitást és a szakmai hozzáértést veszi figyelembe".
A szakemberek szerint a silány kormányreklámok ellenpéldája a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium január 5-én megkezdett "Adott a lehetőség" című kampánya. A gazdasági minisztérium 160 milliós akcióját pozitívan értékelik a reklámszakemberek.
A kommunikációs tevékenységet végző minisztériumok önállóak, de a reklámkampányokat a kormány egységes kommunikációjába illesztik. A kormány az uniós csatlakozásig, illetve az európai parlamenti választásokra buzdításig sok százmillió forintot költ propagandára.