Az e-kormányzat 2005 stratégia célja a kormányzati munka elektronizálása, vagyis hogy az állampolgárok az ügyeiket elektronikusan is intézhessék, ami sokkal kényelmesebb, gazdaságosabb megoldás, mintha több hivatalban kellene sorban állni. Az ennek eléréséhez szükséges feladatok végrehajtására tett ajánlást a Kormányzati Informatikai Egyeztető Tárcaközi Bizottság.
Az e-kormányzat gyakorlatilag úgy nézne ki, hogy az ember egy azonosítóval belép a www.magyarorszag.hu/ugyintezo oldalra, majd minden további azonosító megadása nélkül átlép például a Belügyminisztérium oldalára és útlevelet igényel, majd az APEH oldalán befizeti az adót. Az azonosításhoz első körben az elektronikus aláírás elterjesztése szükséges. Baja Ferenc, a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) államtitkára szerint körülbelül 500 intézményt kívánnak összekötni. A tervek szerint az idén már húszféle ügyet lehetne elektronikusan is intézni.
A most közzétett ajánlás elsősorban az államigazgatási szervek honlapjával foglalkozik, amelynek egységesítése tenné lehetővé, hogy az állampolgárok az egyikből a másikba átléphessenek ügyintézni, új azonosító megadása nélkül. Emellett elengedhetetlen feltétel az is, hogy az egyes honlapokon az aktuális információk jelenjenek meg.
A tárcaközi bizottság ajánlásában kifogásolja, hogy az egyes intézmények honlapja "formájukban és tartalmukban igen eltérő képet és színvonalat mutatnak". Például a Belügyminisztériumot a www.b-m.hu-n lehet megtalálni, a honvédelmi tárcát a www.honvedelem.hu-n, van, amelyik tárca még az előző neve szerinti honlapot is használja - például azonos tartalommal működik a www.gyism.hu és a www.ism.hu is -, a munkaügyi minisztéium pedig a kormányzati szerepét tükröző www.fmm.gov.hu címet használja. Az ajánlás szerint praktikus lenne áttérni a tárcáknak egységesen a .gov.hu-s címre. A megnevezéseket pedig nem a tárca konkrét nevéhez, hanem a tevékenységéhez kellene kötni, így a honlapok például tárcaösszevonások, névváltoztatások esetén is használhatók lennének.
Emellett egységesítenék az e-mail címeket is. A javaslat szerint a vezetéknév.keresztnév@intézménynév.gov.hu cím mellett szükséges olyan címeket is létrehozni, ami az egység nevét tartalmazza, mint például a sajtoosztaly@ cím.
Az ajánlás részletesen taglalja a honlapokon feltüntetendő információkat is. Statikus honlapok helyett dinamikus, állandóan frissülő oldalakra van szükség - tartalmazza az ajánlás -, amelyen megtalálható a szervezeti felépítés, a hivatal működésének részletes bemutatása, az elérhetőségek, az aktuális hírek, pályázatok, a letölthető formanyomtatványok, és a törvény - például az üvegzsebtörvény - által előírt információk. Mindezt az EU-csatlakozásra való tekintettel magyarul, angolul, franciául és németül is fel kellene tüntetni a tárcaközi bizottság szerint. Emellett kötelező elemként javasolják a honlaptérképet, csakúgy, mint a modemes internezetők számára készített grafikákat mellőző honlapverziót.