Vajda Pál, Budapest főpolgármester-helyettese elmondta: az igazságügyi szakértői jelentés egyértelműsíti az ok-okozati összefüggéseket. Az elsődleges problémát a támfaltöltés elbontása okozta. A Fővárosi Vízművek abban felelős, hogy az első csőtörés helyreállítását nem megfelelő gondossággal, szakszerűséggel végezte el. Ezzel hozzájárult a második csőtöréshez és az út beomlásához.
A városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szerint a vízműveknek a gyors hibajavítás mellett a munka szakszerűségére is tekintettel kell lennie. Ebben az esetben például a szivárgó vizet el kellett volna vezetni, időt kellett volna biztosítani a föld kiszáradására, és a forgalmat sem lett volna szabad azonnal, a javítás után visszaengedni az útra.
Vajda Pál közölte, hogy felkérte a főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályát és az utat üzemeltető Fővárosi Közterület-fenntartó Rt.-t a kártérítési igény érvényesítésére. Hozzátette: várhatóan újabb szakértői véleményre lesz szükség annak megállapítására, hogy a mintegy 40 millió forintos kárból kit milyen felelősség terhel.
A főpolgármester-helyettes megjegyezte, hogy valójában a tényleges kár nagyobb volt ennél az összegnél, mivel az autósoknak is káruk származott abból, hogy kerülő út hiányában nagy kitérőt kellett tenniük. Azoknak a településeknek is káruk keletkezett, amelyeknek a több mint egy hét alatt el kellett viselniük azt a megnövekedett forgalmat, ami rázúdult a nem erre méretezett belső úthálózatra.
A szocialista politikus tudatta: felkérte a Fővárosi Vízművek Rt. vezetőit arra, hogy a kártérítés mellett vonják le a szükséges egyéb konzekvenciákat.