Várhatóan hét végén írja alá a megállapodást a BKV Rt. és a Siemens az új nagykörúti villamosokról - írja a Népszabadság. A német cég legújabb ajánlata szerint olcsóbbak lesznek ugyan az új járművek, de később érkeznek Budapestre. A cég és a főváros azért tárgyalt újra a Combino-villamosokról, mert a járművek több alapvető műszaki hibájára is fény derült időközben. A cég most azt ígéri, hogy kijavították a hibákat és a városvezetés szerint is biztonságosabbak lettek a villamosok. Szakértők szerint azonban előfordulhat, hogy még a Margit hidat is át kell építeni miattuk.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a járművek tervrajzai több problémát is felvetnek. Ezek szerint egyrészt az új villamosok szűkebbek lesznek a cég eredeti ajánlatában szereplőknél. Az ülések között alig 70 centiméter hely lesz, melynek következtében a VEKE szerint nem javul majd lényegesen a nagykörúti villamosközlekedés minősége.
A VEKE úgy látja, hogy a járművek oldalirányban túlságosan kilógnak, ami problémákat okozhat a Margit-szigeti bejárónál, a Török utcánál és a Móricz Zsigmond körtéren. Ezért visszapillantó tükrök helyett kamerákkal kell majd felszerelni a Combinokat, a biztonságos üzemeltetéshez pedig a Margit hidat át kell építeni.
A VEKE azt is kifogásolja, hogy a jármű még csak a tervezőasztalon létezik, ilyen konstrukció jelenleg egyetlen városban sem fut. A főváros korábban több pályázót is azért zárt ki a nagykörúti villamostenderből, mert nem volt referenciajárművük. Az egyesület szerint a Combinokat rövidebb és kevésbé zsúfolt útvonalon lehetne hasznosítani, a nagykörútra viszont új tendert kell kiírni - írja a lap.