Elutasította az M0-s északi híd megépítéséhez szükséges építési engedélyt a Közúti Közlekedési Felügyelet a budakalászi és a szigetmonostori önkormányzat hozzájárulása hiányában - mondta Mihály Miklós, a közlekedési tárca munkatársa.
Szigetmonostor lakosainak a dunai kompokra való ingyenes bérlet biztosításához és a két part közötti járatok sűrítéséhez köti az engedély kiadását, ami eleve megoldhatatlan lenne - tette hozzá.
Budakalász pedig a beruházás részeként a települést elkerülő út építésének, a hídépítéssel egy időben történő megvalósulásához kér garanciát a tárcától, amit szintén nem lehet megadni - tette hozzá. Így most az építési engedély kérdése másodfokon a Közlekedési Főfelügyelethez kerül majd.
Amennyiben az engedély megérkezik, akkor sor kerülhet még ebben az évben a közbeszerzési eljárásra, amelynek alapján eldőlhet, ki kapja meg a 30-40 milliárd forint értékű híd építéséhez a megbízatást a Nemzeti Autópálya Rt.-től. Annyi már bizonyos, hogy a kétszer kétsávos, leállósávval is ellátott acél- és betonszerkezetből készülő hídra gyalogosoknak járdát és kerékpárutat is terveztek. A híd hossza 1850 méter lesz, és négy pillérre támaszkodik. Két-két pilléren áll majd a Nagy-, illetve a Kis-Dunán, a Szentendrei-szigeten pedig betonlábak tartják majd a szerkezetet.
Szilágyi Lajos, Szigetmonostor polgármestere elmondta: továbbra is ragaszkodnak az ingyenes komphasználathoz, mert a 3000-es lakosság döntő része Budapestre jár dolgozni, s a közlekedéssel járó többletkiadás aránytalanul nagy terhet ró a családi költségvetésekre.
Harcsa Lajos, Budakalász polgármesterének tájékoztatása szerint az 5 kilométer hosszú, Budakalászt elkerülő út megépítése halaszthatatlan, a településen az átmenőforgalom ugyanis olyan méretek ölt már, ami szinte elviselhetetlen az itt élők számára. Ezért ragaszkodnak hozzá: a tárca adjon garanciát, hogy ez az út egy időben elkészül az M0-s híddal.