A kormány június 9-ei ülésén döntött arról, hogy a gyár területét is érintő M6-os autópálya építésével párhuzamosan megkezdődik a telep környezetének kármentesítése. A döntés értelmében 12 milliárd forintot fordít a kormány a szakminisztériumokon keresztül a talajcserére 2008-ig.
Bollók Istvánné polgármester közlése szerint a kármentesítés úgy történik, hogy a nehézfémekkel szennyezett talaj egy jelentős rézét egy 500-600 méter hosszú, 13 méter magas szarkofágba zárják, és az M6-os sztráda ezen halad majd keresztül.
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter július 19-én azt mondta, hogy a gyártelep kármentesítési engedélyezési eljárása és a kivitelező cég kiválasztása októberben lezárul. Ugyanekkor Persányi Miklós környezetvédelmi miniszter közölte, ezzel a beruházással az egyik legjelentősebb magyarországi szennyezési gócpont szűnik meg úgy, hogy közben gazdasági haszon is realizálódik.
A lakossági fórumon többen felvetették: a kormány döntésén túl nem látnak garanciát arra, hogy az M6-os autópálya megépítését követően, 2006 után nem feledkeznek meg a kertek földcseréjéről sem. A földcsere-program 1.200 ingatlant érint.
A munkákért felelős szakemberek elmondták: a kertek földcseréjére ütemterv készül, és az elhárítás során még a padlásokat is felporszívózzák. Közölték azt is, az ingyenes talajcsere valamennyi érintett ingatlannál kötelező lesz, de ennek során a lakók, akár cserenövényeket is kérhetnek.
Kérdésként merült fel az is, miként lehetséges az, hogy állami forrásokat közbeszerzési eljárás nélkül fizetnek majd ki egy olyan cégnek, amellyel még akkor kötöttek szerződést, amikor a gyár nem volt állami tulajdonban. Válaszként elhangzott: a korábban kötött szerződések érvényesek, de más munkákra természetesen már közbeszerzési pályázatokat írnak ki.
A lakossági fórumra az előzetes jelzésektől eltérően egyéb elfoglaltsága miatt nem érkezett meg Lendvai Ildikó, a térség országgyűlési képviselője.