A fővárosi Fidesz-frakció hivatalos tájékoztatást vár a BKV Rt.-től és Demszky Gábor főpolgármestertől a 2-es metró felújításával kapcsolatos kiadásokról és a munkálatok ütemezéséről - közölte Kupper András, a frakció vezetője. Vajda Pál főpolgármester-helyettes szerint a Fidesznek minden információ a rendelkezésére áll. Kupper András kijelentette, hogy "ma a budapestiek úgy használhatják a metrót, hogy semmi nem látszik a felújításból". A frakcióvezető elmondta, hogy arra várnak választ, hogy az idei munkálatokra szánt mintegy 9 milliárd forintot mire költötte el a főváros.
A BKV tájékoztatása szerint idén csak az egyik pályát korszerűsítették. Kupper szerint azonban "ha bárki lemegy a metróba, nem tudja megítélni, hogy melyik pályát újították föl". Mint mondta, teljes elszámolást kérnek a BKV-tól arról, hogy mi volt az eredeti ütemezése a 2-es metró felújításának, mi volt a tartalma a munkálatokra kiírt pályázatnak és arra milyen ajánlatok érkeztek. Választ várnak arra is, hogy melyik cég nyerte meg a pályázatot, és a nyertes vállalat milyen alvállalkozókkal dolgozott. Kupper András megjegyezte, hogy a 2-es metró teljes felújítására előirányzott összeg közel 50 milliárd forint, amely mintegy tíz, közepes méretű kórház teljes évi költségvetése.
Medgyessy Péter miniszterelnök korábbi, az SZDSZ-t korrupciós ügyekkel összefüggésbe hozó nyilatkozatával kapcsolatban Kupper András feltette a kérdést: érintik-e ezek az ügyek a fővárost és a 2-es metró felújítását. Vajda Pál főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a 2-es metró felújítása öt év alatt történik meg, műszaki, pénzügyi ütemtervét a közgyűlés elfogadta, ezért a Fidesznek minden információ rendelkezésére áll. Vajda Pál tájékoztatása szerint a Stadionok és a Deák téri állomás közötti szakaszt két év alatt újítják fel, mivel csak június és szeptember között lehet a metrót lezárni, amikor a legkisebb a felszíni forgalom.
Vajda Pál hozzáfűzte, hogy idén kilencmilliárd forintból valósították meg az alagút szigetelését, a vízelvezető rendszer kiépítését, a szellőzőberendezések, a fél pálya és a még jelenleg is rekonstrukció alatt álló Blaha Lujza téri megálló felújítását. A főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: határidő előtt, a műszaki ütemtervnek megfelelően, a pénzügyi kereteken belül fejezték be a munkálatokat. Szólt arról is, hogy a felújítás összköltsége a teljes járműállomány cseréje nélkül 43 milliárd forint.