Szeptember 1-jével hivatalosan ugyan minden gyerek számára elkezdődött az iskola, ám mégis vannak olyan diákok, akiknek épülethiány miatt egyelőre otthon kell maradniuk. Ezek a gyerekek hiperaktívak, de azon szerencsések közé tartoznak, akik számára a Hiperaktív Alapítvány által biztosított a megfelelő oktatás.
A Tüskevár Általános Iskola négy évvel ezelőtt kezdte működését, de tegnap nem tudta megnyitni kapuit a nebulók előtt, mert az eddig bérelt épületből menniük kellett - nyilatkozta az [origo]-nak Kovács Péter, az alapítvány vezetője. Azt egyelőre nem tudni, hogy az iskola mikor indulhat újra, minden az önkormányzat jóindulatán múlik, hiszen az épület az ő tulajdonukban áll - tette hozzá Kovács Péter.
Magyarországon száz gyermekből kettő-három az, aki diagnosztizáltan hiperaktív. Budapesten közel 12 000 ezer hiperaktív gyerek él, akik speciális oktatásra szorulnának. Ezzel szemben országszerte 25, fővárosunkban 10 ilyen problémákra szakosodott iskola működik. A legtöbb természetesen alapítványi, és a hatékonyság miatt kis létszámmal - körülbelül 50 gyerekkel - dolgozik.
A hiperaktív gyerekeknek nehéz beilleszkedniük egy normális iskolába, mert legtöbbször nem tudnak alkalmazkodni az ottani elvárásokhoz, sokszor zavarják az óra menetét. A számukra kialakított iskolákban viszont tökéletesen tudnának dolgozni, hiszen ott a problémájukra felkészült tanárok foglalkoznak velük.