Az M6-os autópálya Dunaújvárosig tartó szakaszára kiírt koncesszió nyertesével megkötendő szerződésről szóló határozati javaslat általános vitáját megnyitó expozéjában az államtitkár elmondta, hogy az államháztartási törvény ír elő országgyűlési felhatalmazást a szerződés aláírására. Gaál Gyula hangsúlyozta, hogy a szakasz megépítése a közlekedésbiztonság és az európai utakhoz történő csatlakozás mellett lehetőséget ad kiemelt gazdasági övezet létesítésére is.
A közbeszerzési pályázat keretében az M6 Duna Konzorcium ajánlatát találták legjobbnak az 59 kilométeres szakasz tervezésére, megépítésére, valamint húszéves üzemeltetésére a matricás rendszer keretein belül.
Kálmán András (MSZP), Dunaújváros polgármestere elmondta, az 1994-ben elfogadott 30 éves gyorsforgalmi út-program keretében van lehetőség arra, hogy 2008-ig az út elérje a határt, lehetőséget adva Közép-Magyarország és a keleti országrész fejlődésére, tekintve a megépülő dunaújvárosi hidat.
Pichler Imre (MDF) a gazdasági tárcát bírálta, amiért nem küzd "az árdrágítás" ellen a jelenlegi, "123 milliárd forintos" beruházásnál. Elmondta, 2002-ben, az első meghívásos tárgyalás idején 109 milliárd forintos ajánlat érkezett 62 kilométernyi út megépítésére, ami, kartellezési elmarasztalást is maga után vonva, később elérte a 128 milliárdot.
Szalay Gábor (SZDSZ) hangsúlyozta, az autópálya-építés a gazdaságfejlesztés szempontjából is nagyon szükséges, de nem finanszírozható kizárólag a költségvetésből, ezért kell a magántőke bevonása.
Gaál Gyula a vitában elhangzottakra reagálva hangsúlyozta, az árkategóriákat nem a 2004-es ajánlatok, hanem az előző kormány által választott Vegyépszer ajánlatai határozták meg.