Tévésorozattal népszerűsítenék az olvasást

Vágólapra másolva!
Angliában már bevált módszerrel próbálják jövőre itthon is felkelteni az olvasás iránti vágyat. Ott egy kukac hozta meg az emberek kedvét az olvasáshoz, amelynek köszönhetően sorra alakultak meg az olvasói körök, rekordokat döntöttek a könyveladások. A kulturális tárca januárban hirdeti meg programját, a köztévé pedig már megvette a sikeres BBC-sorozat licencét.
Vágólapra másolva!

Nagyszabású olvasásnépszerűsítő és -fejlesztő programot tervez a kulturális tárca. A részleteket csak januárban jelentik be. A program alapja egy tévéműsor lenne, a The Big Read (A nagy olvasás), amelyet az olvasás népszerűsítésére hozott létre az angol közszolgálati BBC tévécsatorna. A Népszabadság szerint a Magyar Televízió megvásárolta a műsorsorozat licencét, amelyet márciusban már sugároznának is.

A Nagy-Britanniában tavaly év vége felé futó sorozatban a nézők mintegy háromnegyedmillió szavazata alapján választották ki a legnépszerűbb könyvek listáját. Szavazni interneten, telefonon és sms-en keresztül lehetett. Először egy 200-as listát alakítottak ki a könyvekből a nézők jelölései alapján (magyar szerző műve nem szerepelt közöttük).

A szavazások során állították fel végül a legkedveltebb 21 regény listáját. Ebben nem csak szépirodalmi alkotások szerepeltek: van köztük gyerekkönyv, romantikus lányregény, sci-fi is. Az első helyet Tolkien A Gyűrűk Ura című regénye nyerte el. A legnépszerűbb művek között szerepel Orwell 1984 című alkotása, A 22-es csapdája Hellertől, és a Háború és béke Tolsztojtól éppúgy, mint a Micimackó vagy a Harry Potter.

A műsor főszereplője a magyar könyvmoly angol megfelelője, a kukac volt, aki könyvön ülve (állva?) olvasott fel a művekből, a környezet pedig az éppen aktuális regény hangulatához igazodott.

A műsornak nagy hatása volt Nagy-Britanniában, valamennyi könyvtár csatlakozott a műsor által létrehozott mozgalomhoz, sorra alakultak az olvasói körök. A könyveladások is óriási mértékben megnőttek, Gabriel García Márquez Szerelem a kolera idején című művéből 10-szer többet adtak a The Big Read indulása után, mint egy hónappal azelőtt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!