A testület, amely a főpolgármesternek ez ügyben tartott sajtótájékoztatójával egy időben ülésezett, közgyűlési tárgyalásra alkalmatlannak minősítette a javaslatot. Az órákig tartó ülés végén tárgyalt parkolási téma vitájakor többségbe kerültek az ellenzéki képviselők, akik egy szocialista társukkal együtt elutasították az előterjesztést.
Szálka Miklós (Fidesz) alelnök részben azt nehezményezte a szocialistákkal együtt, hogy a képviselők csak a múlt hét végén kapták meg a tervezetet, amelyet így most első olvasatban tárgyalhatott csak a testület.
Az ellenzéki politikus szerint kiürített, túl általános, a döntően közérzetjavító elemeket tartalmazó előterjesztés. Legnagyobb hiányosságnak azt tartotta, hogy nem ad választ arra, a jelenleg működő három önálló parkolási céget miként lehetne jogszerűen rávenni az egységes működésre.
Megvalósíthatatlannak találta a tervezetnek azt a részét is, hogy a helyi lakókat parkolóházakba, mélygarázsokba kényszerítsék. Nincs ugyanis meg az a bevételi háttér, amiből kompenzálhatnák a mélygarázs-tulajdonosokat, s nem készült számítás sem ennek az összegnek a nagyságára - tette hozzá.
Lakos Imre bizottsági elnök jelentős előrelépésnek tartja a tervezetet, amelyet szerinte csütörtökön várhatóan a közgyűlés kormánypárti többsége elfogad majd. A szabad demokrata politikus szerint első lépésben a javasoltaknál több nem érhető el. Nem lehet ugyanis egyoldalúan megváltoztatni a parkolási cégekkel érvényben lévő szerződéseket.
Lakos Imre hangsúlyozta, hogy a fővárosi önkormányzat csak a saját bevételeit tudja átengedni a parkolásfejlesztési alapnak, a kerületi résztulajdonban lévő parkolási cégekre nem írhat elő ilyen szabályozást. Hangoztatta, összességében előrelépésnek tekinthető a javaslat, amelyet a jövőben folyamatosan korrigálni lehet majd.