A gépkocsivezetők gyakran vezetnek 4,5 órán túl pihenés nélkül - állapították meg az ellenőrök. Előfordult napi 16-17 óra munkaidőt tartalmazó tachográf korong is. Az AETR egyezményben nem részes országok gépkocsivezetőinél jellemző, hogy csak a határon kezdik el használni a tachográf korongot. Külföldi gépjárművezetők bíznak abban, hogy vagy nem ellenőrzik őket, vagy ha igen, akkor a helyszíni bírság alacsony összegű. A belföldön közlekedő gépkocsivezetők már kezdenek megismerkedni a tachográf használatához szükséges alapvető ismeretekkel - állapítja meg a közlemény.
Az akció során döntő többségben 3,5 tonna feletti gépjárműveket ellenőriztek. Az ellenőrzött járművek 95 százaléka közlekedési szolgáltató volt, 18 százaléka külföldi rendszámmal közlekedett.
A pihenőidő kikényszerítésére 37 esetben volt szükség a közlekedési okmányok elvételével. Tapasztaltak gumiabroncs-, futómű-, illetve világítási, fényjelző-, szélvédőberendezés-, valamint fék-hiányosságokat. Ezért csaknem 140 esetben a járművet szemlére rendelték, 41 esetben kezdeményezték a hatósági jelzés érvénytelenítését.