"A változás már elkezdődött. Mi vagyunk a változás" - áll a Gazdasági Minisztérium ma közzétett hirdetésében. A Népszabadságban, a Blikkben, a Népszavában és a Metróban közölt egész oldalas "Magyarország: remény vagy félelem" című hirdetést Kóka János gazdasági miniszter jegyzi. Szerinte robog a gazdaság, száz éve nem teljesítettünk ilyen jól, hozzánk jön a legtöbb külföldi tőke, 500 kilométer autópálya épül, nőnek a reálbérek, s bár az állam drága és bürokratikus, ezen változtatnak.
A fentebb idézett két mondat ugyanakkor feltűnően rímel a Fidesz néhány hete zajló "Változás 2006" című kampányára. Az ellenzéki párt plakátjain politikusok szerepelnek, akik két ujjukkal V betűt formálnak, mellettük pedig egyebek mellett az a mondat szerepel, hogy "Vannak rossz dolgok, amiken változtatnunk kell".
Batiz András kormányszóvivő ugyanakkor állítja, hogy nem a Fidesz kampányára akartak reagálni, hanem a lakosság tájékoztatása a cél. Batiz elmondta: december 5. és 22. között, három héten át hat gazdasági témában tesznek közzé hirdetéseket a felsorolt napilapokban. A tájékoztató kampány költsége 48,1 millió forint plusz áfa.
A Fidesz hétfőn támadta a kormányt a közpénzből költött hirdetések miatt, és azt állította, hogy napi 10 millió forintot költ kampányolásra. A kormányszóvivő ugyanakkor cáfolta ezt, és emlékeztetett arra, hogy az előző kormány idején is voltak hasonló kampányok. Hozzátette azt is, hogy a mostani ciklusban jóval kevesebb pénzt fordítottak ilyen akciókra.