Veszélyben vannak az utasok, így a beavatkozás halaszthatatlan - így értékelte a budapesti trolibusz-ágazat helyzetét Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. Az egyesület közleményben foglalta össze az elmúlt napok csapadékos időjárása által okozott trolimeghibásodásokat.
A problémák mind a ZIU, mind a csuklós Ikarus trolibuszok esetében megmutatkoztak - írta közleményében a civil szervezet, amely szerint ha a járművek az eső miatt zárlatossá válnak, akkor fennáll a veszélye annak, hogy megrázzák az utasokat. A meghibásodás miatt leállítottak számos járművet, így a járatok lényegesen ritkábban közlekedtek. Az egyesület szerint elsején, egyetlen nap alatt közel 30 trolibuszt kellett kivonni a forgalomból, ami a hétvégi kocsiparknak közel a fele.
Az [origo] kérdésére a BKV Rt. elismerte, hogy az elmúlt napokban nehézségek adódtak a trolibusz-közlekedésben az időjárás következtében. Bár a közlekedési vállalat megpróbált a még rendelkezésre álló járműállomány felhasználásával gondoskodni a kieső trolibuszok pótlásáról, valóban voltak olyan időszakok, amikor egyes vonalakon akadályok voltak a közlekedésben, így például a 74-es járat vonalán - derül ki a BKV közleményéből.
Az esetek többségében a régi, átlagosan 26 éves, ZIU-9 típusú járműveknél adódtak gondok, amelyek a nyirkos, csapadékos időben "hajlamosabbak" a műszaki meghibásodásra - közölte a cég. Műszaki problémák miatt január elsején 11 darab ZIU-9 és hat darab IK 280 típusú trolibuszt, míg január 2-án 9 darab ZIU-9 és 3 darab IK 280 típusú járművet kellett ideiglenesen leállítani - közölte a BKV, hozzátéve, hogy a régi ZIU- trolibuszok cseréje folyamatban van, így a 2006-ban üzembe álló tíz új, alacsonypadlós trolibusz is a legrégibb típusú trolibuszokat fogja felváltani.