Hárompárti parlamentet valószínűsít a Marketing Centrum legfrissebb felmérésében. E szerint a Fidesz listájára a résztvevők 44 százaléka, az MSZP listára 41 százalékuk, az SZDSZ listára 6 százalékuk voksolna. Az MDF csak 4 százalékot kapna, és így nem kerülne be a parlamentbe, ahogyan a parlamenten kívüli kis pártok sem.
A Markating Centrum az adatok figyelembevételével mandátumbecslést is készített, a legvalószínűbb eloszlás szerint a Fidesz 193 képviselőt küldhet a parlamentbe, az MSZP 175, az SZDSZ 18 fős frakciót alakíthatna, vagyis holtverseny alakulna ki a jobb- és a baloldal között, egyaránt 193 képviselővel rendelkezene a két oldal.
A cég megjegyezte, hogy a modellezésnél azzal számolt, hogy az MDF támogatóinak nagyobbik része a Fidesz-jelöltekre fog voksolni a második fordulóban, míg az SZDSZ-támogatók nagy része az MSZP-s jelöltekre szavaz majd.
A versenyt jelentősen befolyásolhatja, hogy sok ember, a megkérdezettek 23 százaléka nem nyilatkozott kedvenc pártjáról. A kutatás szerint viszont a bizonytalanként címkézett csoport harmada, várhatóan elmegy voksolni és ez azt jelenti, hogy a szavazók 12 százaléka csak az utolsó pillanatokban dönt arról, hogy kit fog támogatni. A bizonytalanok között, a Marketing Centrum szerint többségben vannak azok, akik azt szeretnék, ha maradna a jelenlegi kormánykoalíció, és csak 11 százalékuk szeretné azt, ha a választás után, a jelenlegi ellenzék alakítana kormányt.
A kutatás szerint a mostani választás első fordulójában alacsonyabb lesz a részvételi arány, mint négy évvel ezelőtt. A felmérés szerint a szavazásra jogosultak 64 százaléka járul majd az urnákhoz. A két nagy párt hívei nagyjából egyformán elszántak: a Fidesz-támogatók részvételi valószínűsége 73, az MSZP támogatóké pedig 76 százalék. Az SZDSZ támogatóira ez már kevésbé mondható el (67 százalékuk menne el voksolni), az MDF hívei körében pedig még rosszabb a helyzet: csak 64 százalékuk menne el szavazni.