A helyszíni vizsgálat befejeztével sem találták meg annak a kisrepülőgépnek az okmányait, amely a Heves megyei Atkáron zuhant le szombaton. A balesetben két ember súlyos sérülést szenvedett. Az okmányok hiányában - amelyeket pedig minden repülőgép fedélzetén kell tartani - nem tudni, hogy hogy a Cesna 150-es típusú sportrepülőgép rendelkezett-e érvényes műszaki engedéllyel. Erről Bajkó Erika, a közlekedésbiztonsági szervezet szóvivője számolt be vasárnap. A szervezet hétfőn a Légiközlekedési Hatóságtól kér segítséget.
A kisrepülőgép két utassal a fedélzetén Szolnokról indult, és az atkári, nem nyilvános repülőtéren landoltak. A pilóta annak ellenére leszállt, hogy a repülőtér tulajdonosa kitette a leszállni tilos jelzést a felázott füves pályára. A helyszíni vizsgálat során megállapították, hogy felszálláskor feltehetően sok sár ragadt a gépre, ami miatt sebessége már a felszállás pillanatában is kisebb volt az átlagosnál.
A repülő azt követően zuhant le, hogy a felszállás során egyik szárnya érintette egy fa koronáját, mire a vezető meredek emelkedésbe kezdett. A repülő azonban sebességet vesztett, átesett, és 20-25 méteres magasságból lezuhant.
A baleset egyik súlyos sérültjét mentőhelikopterrel, a másik, szintén súlyos sérültet mentőautóval szállították a hatvani kórházba. Az MTI információja szerint a két sérült egy 40 éves apa és 16 éves fia. A Heves megyei Rendőr-főkapitányság a gép vezetője ellen légi közlekedés veszélyeztetése miatt indított eljárást.
Lezuhant egy helikopter is
Szombaton egy másik légi baleset is történt. Egy mezőgazdasági helikopter zuhant le, ugyancsak felszállás közben a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nagyhalászon a Gálik tanyánál. A gép rotorja a startolás során elszakított egy villanyvezetéket, amitől a rotorlapátok megsérültek. A pilóta ezért elveszítette uralmát a helikopter felett, és a felszállási helytől 20 méterre a földnek csapódott vele.
A Kamov KA26-os permetező helikopter pilótájának is gondjai voltak az okmányokkal: a férfi nem tudott érvényes, fel- és leszállóhely kijelölésére vonatkozó engedélyt bemutatni. A mezőgazdasági gépeknek ugyanis, ha nem repülőteret használnak, engedélyt kell kérniük nem nyilvános fel- és leszálló hely kijelölésére a légiközlekedési hatóságtól. Ezt csak akkor kapják meg, ha az adott terület alkalmas repülési célra.
Ebben a balesetben senki nem sérült meg, jóllehet ezen a gépen is ketten ültek. Műszaki hibára utaló jelet sem találtak, a nagy területen szétszóródott rotorlapátok sérüléseiből arra lehet következtetni, hogy a baleset bekövetkeztekor a helikopter motorja járt - mondta Bajkó Erika.