Összesen 14 különböző jégrémet teszteltek az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület munkatársai. A civil fogyasztóvédők a dobozos családi jégkrémeket vizsgálták meg, közülük is a csokoládé ízesítésűeket. A vizsgálaton nem szerepeltek jól a termékek, egy sem kapott kiváló minősítést és mindössze négy terméket találtak "jónak", a többi "közepes" vagy "még megfelelő" minősítést kapott. Az egyik dobozos jégkrémet pedig nem találták megfelelő minőségűnek a fogyasztóvédők, akik a jégkrémek csomagolását, színét, illatát, ízét és állagát ellenőrizték.
A csomagolást illetően megállapították, hogy kevés gyártó fordít arra figyelmet, hogy fólia is védje a jégkrémet, ne csak a doboz. Találtak olyan jégkrémet is, aminek a teteje már egy apró mozdulat hatására leesett.
Sok hiányosság tapasztalható a dobozon szereplő információkkal kapcsolatban is: van olyan diétás jégrém, aminek a dobozán egyetlen magyar szó sincs, de nagyon sok másik terméknél teljesen hiányzik a fagyi energiatartalmára vonatkozó információ. Létezik olyan gyártó, amelyik semmit nem közöl arról, hogy a jégkrémben milyen tartósító, színező, vagy ízesítő anyagokat használ. A fogyasztóvédőknek ugyanakkor feltűnt, hogy két jégkrémnek az összetétele, szinte szóról szóra megegyezik, pedig az egyik háromszor annyiba kerül, mint a másik.
A diétás jégkrémek pedig nem minden esetben tartalmaznak kevesebb kalóriát, mint a hagyományos jégkrémek - állapították meg a civil fogyasztóvédők a Kosár Magazin tesztjében.