Az igazgató reményét fejezte ki, hogy vasárnap délutánig meg tudnak egyezni a szakszervezettel. Ellenkező esetben - hangsúlyozta - az 55 millió forintra tehető napi bevételkiesésen túl a légitársaságokat és az utazási irodákat is jelentős veszteség éri. Hozzátette, hogy a minimális szolgáltatásról még tárgyalnak az érdekképviseletekkel, mivel "a károkozás nem lehet célja a szakszervezetnek". Mudra István elmondta: amennyiben nem tudnak egy elfogadható minimális szolgáltatásról megállapodni, a sztrájk következményei teljes egészében az irányítókat terhelik.
Mudra István elismerte, hogy a légiirányítók magasan képzett, nagy felelősséggel járó munkát végző emberek, ám hangsúlyozta, hogy ennek ellentételezése megjelenik a közalkalmazottakét messze meghaladó bérekben. Példaként elmondta, hogy havonta fejenként egy légiirányító jövedelme meghaladhatja a bruttó egymillió forintot. Emlékeztetett rá, hogy a HungaroControl költségvetési szervként dolgozik, és a mai magyar viszonyok között irreálisnak tartotta a CONTROL szakszervezet több mint kétszeres bérkövetelését.
A munkáltató a bértárgyaláson kezdetben nem ajánlott béremelést, majd egy csomagban 4,7 százalékos bérfejlesztést ajánlott július 1-jétől. A munkáltató szeretné, ha a minimális szolgáltatás várospáronként naponta egy járatot jelentene, illetve a teljes átrepülő forgalom irányítását elvégeznék a munkavállalók. Ezzel szemben a szakszervezet egyetlen járat közlekedését sem kívánja lehetővé tenni. Amennyiben megegyezés születik a felek között úgy, hogy a sztrájk már elkezdődött, az átrepülő forgalom átlagosan két-három óta helyreállhat. A repülőtéri forgalom rendeződése ennél több időt vesz igénybe - mondta
A munkáltatónak nincs információja arról, hogy hányan szüntetik be vasárnap a munkát a 189 légiirányítóból megegyezés hiányában, de a sztrájkot hirdető szakszervezet a légiirányítók többségét tömöríti.
A felek pénteken folytatják az egyeztetéseket.