A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Százmilliókat veszít a rongálások miatt a BKV

Vágólapra másolva!
Idén 43 rendőrségi eljárás indult BKV-t érintő rongálások miatt, de valójában ennél jóval többször fordul elő, hogy szándékosan kárt okoznak a járművek külső burkolatán, utasterében vagy az állomásokon. A BKV-nak évente több mint 100 millió forintjába kerül a károk helyrehozatala.
Vágólapra másolva!

Évente átlagosan 100-120 milliós károkat okoznak a BKV-nak a rongálások a járművek utasterében, külső burkolatán és az állomásokon, 2004-ben a kár meghaladta a 780 millió forintot - közölte az MTI-vel a BKV sajtóirodája csütörtökön.

Leggyakrabban az autóbuszok és a metrókocsik külső burkolata és utastere esik áldozatul, de előfordult olyan eset is, hogy a nagykörúti villamosok Petőfi híd alatt futó tápkábeleit lopták el, valószínűleg a vezetékek réztartalma miatt.

Az utasváró pavilonok kezelésével megbízott Intermedia Kft. ügyvezető igazgatója, Tagai Istvánné elmondta, hogy a 2005-ben a 8 mm vastag biztonsági üveget, amely az utasvárót határolja, 616 esetben kellett javítani, ez összesen 16 millió 382 ezer forintba került.

A reklámvitrin 5 mm vastag üvege 195-ször rongálódott meg, ez 2,5 millió forint kárt jelent. A cég vezetője hozzátette, hogy egy üveglap beszerelési költsége 5000 forint.

Schőn Péter, a BRFK szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy Budapesten idén 43 esetben indítottak BKV-rongálás ügyében eljárást, mivel azonban nincs olyan központi szervezet, amely kifejezetten ilyen esetekkel foglalkozik, az ilyen okokból fakadó káresetek száma sokkal nagyobb lehet.

A BKV sajtóirodája szerint léteznek megelőző intézkedések is, mint például az új Volvo buszok elektromos tükre, amely lényegében egy kamera, amely a buszvezető előtti képernyőre vetíti az utasteret, vagy a "graffitibiztos" járművek, amelyekről azok speciális burkolása révén könnyebb lemosni a firkákat.

Ugyanilyen bevált módszer a viszonylag vastag átlátszó fólia is, amely bírja a karcolást és a graffitit. A megkarcolt, összefirkált fóliákat elegendő lenne félévente vagy évente cserélni, de - a szóvivő szerint - ez olyan pluszköltséget jelentene, hogy inkább nem vagy csak helyenként alkalmazzák.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!