"Szerintem még a vezérkar se tudja" - mondta az [origo]-nak az egyik körúti villamos vezetője arra a kérdésre, hogy vajon mikor járhatnak ismét teljes vonalon a körúti villamosok. "Mi mindent csak utolsó pillanatban tudunk meg, a reggeli munkakezdéskor" - tette hozzá egy másik villamosvezető.
A nagykörúti villamosok vonalán szombaton történt utoljára üzemzavar, amikor a Margit hídon kidőlt az az oszlop, amelyen a villamos vezetékek keresztsodronytartója is van. A villamosok helyett azóta buszok szállítják az utasokat a Nyugati tér és a Moszkva tér között. Egyelőre nem tudni, hogy a villamosok mikor járhatnak újra teljes vonalukon. Az üzemzavar miatt vizsgálatot indított a BKV felügyelőbizottsága és a főváros városüzemeltetési bizottsága is.
A sorozatos üzemzavarok miatt ismeretlen tettes ellen tesz feljelentést a fővárosi Fidesz-MKDSZ frakció. A feljelentést azzal indokolták, hogy hiába szólították fel a főváros vezetését a személyi felelősök megtalálására, Demszky Gábor főpolgármester mégsem tett semmit. Az ellenzéki pártok kifogásolják azt is, hogy Demszky az első meghibásodások után nem rendelt el egyből vizsgálatot.
A felelősséget firtató újságírói kérdésre a hétvégén tartott sajtótájékoztatóján a főpolgármester a BKV felé mutogatott. "Természetesen a személyi felelősség szorosan összefügg a vezérigazgató úr (Aba Botond) munkakörével, feladataival és a beruházás bonyolítóinak a feladataival és ezeknek a megfelelő ellenőrzésével" - mondta szombaton Demszky Gábor.
A BKV ugyanakkor hétfői közleményében az üzemzavar "szenvedő alanyának" nevezi magát. "A BKV, mint a szombat hajnali sajnálatos esemény szenvedő alanya, a nagykörúti villamosforgalom mielőbbi helyreállításában érdekelt" - áll a hétfő délutáni közleményben, melyből az is kiderül, hogy egyelőre bizonytalan ideig pótlóbuszok viszik az utasokat az érintett szakaszon. A BKV arra hivatkozik, hogy az új körúti villamosok miatt szükségessé vált átalakításokat végző cégek állásfoglalására várnak. A villamosok csak akkor indulnak újra, ha ezek a cégek úgy látják, hogy biztonságos a forgalom újraindítása.
A nagykörúti felsővezeték-hálózatot tervező FŐMTERV mai állásfoglalása szerint a villamosforgalom biztonságos újraindításhoz a Margit hídon nem elégséges a megsérült kandeláberek cseréje, hanem meg kell erősíteni az összes közműoszlopot. Ez pedig várhatóan hosszabb időt vesz igénybe.
A Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) szerint ez volt a 17. üzemzavar - áramszedőtörés és felsővezeték-szakadás - azóta, hogy másfél hónapja a BKV felújította a nagykörúti villamospálya teljes vonalát. Az elsősorban a Combino villamosok beállítása miatt szükségessé vált nagykörúti munkálatok összesen 3,5 milliárd forintba kerültek. Ezek a járművek 54 méter hosszúak, ezért meg kellett hosszabbítani és emelni a peronokat. A felújítás során rámpát építettek a gyalogátkelőknél, könnyebb használni a villamosokat a mozgáskorlátozottaknak és a vakoknak.