Hétfőn összesen három Combino rendszere jelzett meghibásodást azt követően, hogy több mint egyhónapos kényszerszünet után újra forgalomba álltak a villamosok. Két hibajelzés kapcsolódott az ajtókhoz, de egyik sem függ össze a korábbi típushibával - mondta az [origo]-nak a villamosokat gyártó Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója.
Az egyik esetben "mechanikus behatás" érte az ajtót, vagyis a villamost egész egyszerűen megrugdosták - tette hozzá Farkas Szilvia. Ilyen esetben a villamos teljes vezérlőrendszere leáll és másfél perc alatt újraindul, ez a normális működés része. A rutinosabb villamosvezetők ezt az időt majd le is tudják rövidíteni, most még azonban az ilyen eseteket is műszaki szakemberekkel vizsgáltatja meg a villamosokat gyártó cég - mondta a kommunikációs igazgató.
A hétfői meghibásodások közül a legkomolyabb egy elektromos hiba volt, ezt a villamost ideiglenesen ki kellett vonni a forgalomból. Egy diódát kellett kicserélni, a villamost ma tesztelték és már csak a BKV döntésén múlik, hogy mikor állítják újra forgalomba - mondta a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója. A BKV sajtó osztályán egyelőre nem tudták megmondani, hogy a megjavított Combino, mikor áll újra forgalomba.
A típushibák miatt augusztus elseje óta nem közlekedő villamosokat a javítások elvégzése után a gyártó több mint egy hete tesztelte éjszakánként, illetve hétvégén. Aba Botond, a BKV Zrt. vezérigazgatója már korábban célzott arra: törekszenek rá, hogy a meghibásodás kockázatát nullára csökkentsék, de a teljes kockázatmentesség aligha érhető el. A Siemens-cég augusztus elején hívta vissza a villamosokat az ajtók záródási problémái miatt, a cég dolgozói azóta átvizsgálták és átalakították mind a nyolc forgalomba helyezhető járművet.