A Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ a Budapesten rendezett Cowparade ismertségét, kedveltségét vizsgálta. A kutatásból kiderült, a fővárosiak nagy többsége - több, mint kétharmaduk - látta a városban zajló köztéri kiállítást, azonban valamivel kevesebb, mint harmaduk nem emlékezett rá, hogy látott volna a nyár folyamán színesre festett tehén-szobrokat a városban.
A Cowparade-t a megkérdezettek tizede említette a legérdekesebb nyári események között. A legtöbbek által felsorolt nyári fesztivál a Budapest Parádé és a Sziget2006, ezeket a válaszadók egyhatoda mondta. A kutatás szerint a teheneket csak olyan fesztiválok előzték meg, amelyek tradicionális (pl.: augusztus 20.), illetve sok éve megrendezett, és nagy reklámkampánnyal támogatott programok (pl.: Sziget Fesztivál, ARC óriásplakát-kiállítás). A Cowparade messze megelőzte a Tavaszi Fesztivált, a Szivárvány Fesztivált, a Könyvhetet, de az Úszó Eb-t is.
Ugyanez mondható el, ha csak az első helyen említett nyári eseményeket nézzük, ebben a bontásban a negyedik legtöbbek által mondott kulturális rendezvény, megelőzve olyan programokat, mint a Mesterségek Ünnepe vagy a Múzeumok Éjszakája. A kutatók szerint a Cowparade ismertsége valószínűleg összefügg azzal, hogy a Bazilika előtt kiállított tehén-szobor miatti felháborodás kapcsán sokat szerepelt a különböző médiumokban.
A Sziget Fesztiválról és az ARC plakát-kiállításról elmondható, hogy inkább a fiatalok említették, a Cowparade-del kapcsolatban nincs ilyen egyértelmű tendencia. Ugyanakkor a fiatal középkorúak (30-44 évesek) korcsoportjában kiemelkedő arányban sorolták a nyár legérdekesebb kulturális eseményei közé, míg a legidősebbek (60 év felettiek) körében nagyon alacsony (5 százalék) ez az arány.
A megkérdezettek relatív többsége pozitívan értékelte a Cowparade-t, azonban megközelítőleg egyharmad negatív véleménnyel volt róla, és az összes megkérdezett valamivel több mint egyötödének egyáltalán nem tetszett a köztéri kiállítás. A válaszadók negyede nyilatkozott úgy, hogy volt kedvence a szobrok között. A kedvencet megnevezni tudó 84 válaszadó az esemény során felállított 57 színes tehénből összesen 29 szobrot sorolt fel, azaz tulajdonképpen minden második szobor megjelent a kedvencek között. A végső sorrend szerint a legnagyobb számban - 15-en - az "Aranyborjú" elnevezésű szobrot említették, ezt követi az "Olvadó jégkrém" (a felháborodást kiváltó tehén-szobor), majd a "Meloncow".