"A reform" címmel jelentetett meg féloldalas hirdetést az Egészségügyi Minisztérium a Blikkben az egészségügyi átalakításokról. A hosszú, tömör hasábokban megjelentett írás stílusát és külalakját tekintve jelentősen különbözik a Blikk cikkeitől, az olvasók valószínűleg minisztériumi hirdetésként vagy közleményként kezelik.
Bár a minisztérium sajtó osztálya szerint szerint interjúról van szó, az írásban kérdések nem szerepelnek. Az anyagban Horváth Ágnes államtitkár fejti ki az egészségügyi reform lényegét: kitér a kiemelt kórházakra, a járóbeteg központokra, illetve megemlíti azokat a szakterületeket (krónikus pszichiátria, onkológiai rehabilitáció), ahol szerinte fejlesztésre lenne szükség.
Nem tartja hatékonynak a hosszú, közleményszerű hirdetéseket Duba Gábor, a CREA reklámügynökség kreatív-ügyvezető igazgatója még akkor sem, ha fontos és komoly témáról van szó. Szerinte nem csak a könnyedebb hangvételű Blikkben, hanem a politikai napilapokban sem szerencsés közleményízű hirdetéseket megjelentetni, mert várhatóan nem sokan olvassák el ezeket. A reklámszakember szerint többet ért volna egy olyan hirdetés, amely például olyan főcímmel indult volna, hogy "Tényleg 100 kilométert kell utaznom ahhoz, hogy megműtsenek?", majd ezt követően közölhették volna az egészségügyi reformból következő tudnivalókat.
Nem hirdetésről van szó, hanem interjúról, ami a Blikkel kötött együttműködés keretében jelent meg - közölte az [origo]-val az Egészségügyi Minisztérium sajtó osztálya. A minisztérium és a lap közötti megállapodásnak megfelelően a tárca jóval a lap hirdetési árai alatt kap lehetőséget az egészségügyi reform népszerűsítésére - közölte a sajtó osztály az [origo] kérdésére.