Az országos tömegközlekedési hálózat szervezésének első embere lesz Aba Botond, a BKV tavaly elbocsátott vezérigazgatója. Aba, aki 13 évig irányította Budapest tömegközledését, most a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízásából felállított Regionális Közlekedésszervezési Irodák (RKI) személyközlekedési igazgatói posztját foglalja el hétfőtől.
Karrierjét azonban nem döntéshozó szerepben, hanem előkészítő és javaslattevő kutatócsoportok vezetőjeként folytatja, döntési jogköre nem lesz az állami támogatások fölött - tudtuk meg Garda Zsolt Bélától, a Közlekedéstudományi Intézet marketing- és pályázatirodájának vezetőjétől.
A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) honlapja szerint április 17-ig teszik közzé a hét regionális iroda összes munkatársának nevét, a volt BKV-vezér pozíciója azonban már biztos - adta hírül elsőként csütörtökön az Index. Az Aba által felügyelt szervezetek segíti majd a régiók közlekedésének fejlesztését, a vasúti és buszmenetrendek összehangolását, továbbá a különböző közlekedési társaságok szövetségeinek és közös tarifarendszerének létrehozását.
A személyközlekedési igazgató összesen 35 embert, a 7 Regionális Közlekedésszervezési Irodát irányítja majd, feladata ezek összefogása lesz - mondta az [origo]-nak Garda Zsolt Béla. Közvetett módon befolyásolja majd közlekedés jövőjét, hiszen a miniszteri döntéseket az általa vezetett irodák ajánlásai és felmérései alapján készítik majd elő. "Ennek azonban nincs nagyobb súlya, mint bármely más kutatóktól megrendelt felmérésnek" - vélekedett a KTI irodavezetője.
Garda azt is elmondta, hogy Aba Botond erős mezőnyben, 9 pályázó közül nyerte el az igazgatói címet. A pályázat teljesen nyitott volt, az összes helyre több mint 300-an jelentkeztek - tette hozzá. Mivel néhány helyen még nincs meg a pályázat végeredménye, a Regionális Közlekedésszervezési Irodák valószínűleg csak májusban kezdik meg munkájukat.
Visnovitz Péter