Három Combinón különböző szellőzési- és léghűtési rendszereket próbál ki a BKV és a villamosok gyártója, a Siemens. Az első tesztvillamoson a nyitható ablakok felülete kétszeresére nő, a második villamoson a meglévő szellőzőrendszer átalakítása után az utastérben lévő melegebb, párásabb levegőt a berendezés elszívja, a helyére külső levegő áramlik. A harmadik tesztjárműnek a középső kocsiszekrénye fölé légkondicionáló berendezés kerül, mely középre fúj majd hideg levegőt.
Elképzelhető, hogy a végső megoldás a három verzió kombinációja lesz - derül ki a BKV közleményéből, mely szerint folyamatosan vizsgálják majd - független szakértők bevonásával - az újonnan kialakított berendezések tényleges hatásait. A tesztelésen legjobbnak bizonyuló megoldást a későbbiekben mind a 40 nagykörúti villamoson alkalmazzák.
A BKV szerint a villamosokat csak részlegesen lehet hűteni, mert a teljes hűtés a befúvórendszer alatt utazók egészségére már káros lehetne. Korábban azzal is érveltek, hogy a klímaberendezés nem is tudná lehűteni a villamosokat, mert a nagykörúti villamosoknak nagyon gyakran nyílik az ajtaja.