"Nagyon határozottan úgy gondolom, hogy ez a kép valószínűleg a XV. század utolsó éveiből való munka, a stílusból nagyon úgy tűnik, hogy egy olyan festőtől való, aki Firenzében tanult, aztán Magyarországra érkezett a XV. század végén. Ez kizárja Botticellit" - hangsúlyozta Louis Waldman.
A szakember szerint a kép valószínűleg 1490 körül készült és semmi nem támasztja alá, hogy Botticellitől való.
Louis Waldman úgy látja: sokkal valószínűbb, hogy egy másik olasz festő, a Magyarországon Albert mesterként ismert művész alkotásáról van szó. Ennek a festőnek a XV. század végi esztergomi munkájáról nagyon sok dokumentum árulkodik - mutatott rá.
Wierdl Zsuzsa és Prokopp Mária művészettörténész a múlt héten Firenzében ismertette azt a hipotézisét, hogy az esztergomi királyi palotában valószínűleg Sandro Botticelli festhette a Vitéz János egykori dolgozószobájában feltárt faliképet.
Másnap Rómában Hiller István oktatási és kulturális miniszter bejelentette, hogy minden valószínűség szerint Botticelli eddig ismeretlen, az 1460-as évekből származó falképét fedezték fel az esztergomi királyi palotában.
Marosi Ernő művészettörténész, a Magyar Tudományos Akadémia alelnöke kedden az MTI-nek arról számolt be, hogy a most Botticellinek tulajdonított falfestmény 1934-ben került elő, az akkori idők egyik legnevesebb olasz reneszánsz specialistája, a nemzetközi hírű Gerevich Tibor művészettörténész fedezte fel, és ő nem tulajdonította a művet Botticellinek.
Szerdán Tátrai Vilmos, a Szépművészeti Múzeum művészettörténésze is arról beszélt a távirati irodának: egy-két százalékos esélye lehet annak, hogy helytálló a hipotézis, miszerint Botticelli munkájáról van szó.