Januári fennállása óta 78 esetben szabott ki bírságot az Egészségbiztosítási Felügyelet (EBF), összesen 12,5 millió forint értékben - mondta Holchacker Péter, a szervezet elnökhelyettese a keddi kormányszóvivői tájékoztatón. A felügyelethez június végéig 1967 megkeresés érkezett, ezek között 103 volt a konkrét bejelentés, 652-en tettek panaszt, és 1212 esetben kértek tájékoztatást.
A közel kétezer ügyben 154 első fokú határozat született, ebből 78-ban szabott ki bírságot a felügyelet. A legnagyobb bírság hárommillió, a legkisebb tízezer forint volt. A hárommilliós bírságot a hódmezővásárhelyi kórházra rótta ki a felügyelet, azonban az intézmény nem fizeti ki az összeget, és bírósághoz fordul.
Az EBF az elmúlt két hónapban ellenőrzéseket is végzett: budapesti kerületi rendelőket, és - felkérésre - Békés megye öt szakrendelőjét is felkeresték - mondta Holchacker. Elsősorban a rendelési idő pontos kezdését, a vizitdíj-fizetési lehetőségeket és a tájékoztató meglétét, valamint az illemhelyeket ellenőrizték.
A 24 rendelőintézet 131 szakrendelőjéből 32 esetben fordult elő, hogy nem kezdődött meg a rendelés a kiírt időpontban - számolt be az elnökhelyettes. A vizsgált helyek nyolc százalékában volt probléma, hogy a vizitdíjról szóló tájékoztató nehezen tekinthető meg, a díjat az esetek 90 százalékában a személyzet szedi, a vizsgált rendelők közül ötben volt automata.
Kérdésre válaszolva Holchacker elmondta: mivel ez a fajta vizsgálódás nem hatósági ellenőrzés volt, a késve kezdett rendelés miatt nem történt intézkedés a felügyelet részéről. Azonban, ha lakossági bejelentés érkezik a rendelési idők csúszása miatt, ezeket kivizsgálják.