Jövő nyárom újjáépítik az Északi összekötő vasúti hidat. A régóta felújításra váró, leromlott állapotú hídon 1955 óta szinte semmilyen rekonstrukciót nem végeztek, a vonatok csak 20 kilométer per órás sebességgel haladhatnak, és még a gyalogosközelekedést is korlátozták rajta. Az újjáépítés várhatóan 16,8 milliárd forintba kerül - írja a Népszabadság.
A híd felújításával foglalkozó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. szerint 2008 június 14. és szeptember 14. között nem mennek majd a vonatok, ezalatt szinte teljesen új hidat építenek. Lebontják, majd újjáépítik a híd acélszerkezetét, a pillérek fejgerendáit a saruszerkezettel együtt. A megrepedt pilléreket injektálják, és kőszórást végeznek körülöttük. Átépítik a a hídfőket, felújítják a szigeti aluljárót. Az Újpesti-öböl felett átíyvelő hídszakaszt és az újpesti oldal vasbeton teknőhídját is felújítják, teljes vágányrekonstrukciót végeznek. A felújítás után akár 120 kilométer per órás sebességgel is haladhatnának majd a vonatok, jóllehet legfeljebb 80-at engednek majd.
A lap szerint a híd lezárása ideje alatt a BKV is besegít a közlekedés fenntartásában. A gyalogosokat várhatóan hajójárat szállítja majd a két part, pontosabban a népszigeti és a Rozgonyi Piroska utcai hajóállomás között, a 150 fős hajó reggel öt és éjfél között jár majd 30, csúcsidőben 15 percenként. A vágányzár idején az Esztergom-Dorog vonalon járó vonatok várhatóan Budán a szentendrei HÉV pályájára térnek át és Kaszásdűlőig vagy akár a Margit hídig közlekednek majd - írja a Népszabadság.