A kétnapos rendezvénysorozat első napján több mint 70 ezer látogató érkezett Kecskemétre, a Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Légibázisára. A délelőtti programban kisebb kötelékeket és szóló bemutatókat láthatott a közönség, a nézők közelről is megtekinthették a légi bemutatón látott repülőgépek és helikopterek többségét.
A repülőnapon a svéd Gripen vadászgépekkel először repült magyar közönség előtt magyar pilóta, de különlegességnek számított az is, hogy a NATO légvédelmi rendszerében szolgálatot teljesítő AWACS felderítő repülőgépet először tekinthették meg a földön. A programban 21 ország közel száz repülője vett részt. Szombaton délután öt - a szerb, a török, a szlovák, a dán és a francia - kötelék látványos bemutatóját csodálhatták meg a nézők.
A nap záró programjában egy MiG-29-es vadászgép, egy Bell Cobra helikopter, egy sportrepülőgép a levegőben, míg egy Red Bull Racing Team F-1-es versenyautó a földön kelt versenyre egymással. Versenyről persze nem lehetett szó, de a különleges bemutató remek zárása volt az első napnak. A MiG-29-es vadászgépet Pető István dandártábornok, a légi bázis parancsnoka vezette Bochkor Gábor rádiós műsorvezetővel a másodpilóta ülésén, a sportrepülőgépet Besenyei Péter műrepülő világbajnok vezette, míg a Forma 1-es versenyautó volánjánál Palik László ült.
A IX. Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai bemutatón részt vett Szekeres Imre honvédelmi miniszter, és Frantisek Kasitcky, a szlovák védelmi miniszter is. A repülőnapon a szlovák légierő gépei is bemutatkoztak, a miniszter újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy Szlovákia nem tervezi MiG 29 tipusú vadászgépeinek lecserélését.