Közlekedj okosan, kerékpárral is!
A KRESZ betartása néha veszélyes is lehet, jobbról előzni és villamossínen tekerni méginkább, a magára valamit is adó biciklis pedig nem megy olyan kerékpárúton, amit járdán jelöltek ki. Az [origo] a Critical Mass alkalmából összegyűjtött néhány hasznos tanácsot, amivel a biciklisek maguk és mások számára is biztonságosabbá tehetik a városi közlekedést.
"Egyszer biztos elütök egyet" - harc a városért
Piroson áttekerő, autók közt cikázó biciklisek, a bringásokat kicentiző busz- és taxisofőrök, kerékpárosokra rányitott ajtók, dühös gyalogosok, dudálás és kiabálás - így dúl a háború Budapest utcáin. Az [origo] tapasztalatai szerint azonban a közlekedési konfliktusokat nem elsősorban a közlekedők okozzák: ők is csak áldozatai a rosszul tervezett és megépített infrastruktúrának és az elavult szabályoknak.
A defekt legjobb ellenszere: csináld magad
Hogyan cseréljük ki a lyukas belsőt? Milyen lánccal érdemes lekötni a biciklit? Hol és hogyan hagyjuk ott a kerékpárunkat? Videós gyorstalpaló vállalkozó kedvűeknek, nyolc részben.
"Mozgásterületet a kerékpárosoknaaak!" - Sinya a Vendégszobában
Az lenne az ideális, ha a járművek 30 százaléka kerékpár lenne a fővásrosban - mondta a Vendégszobában Sinya, a Critical Mass egyik főszervezője. A főszervező szerint a Critical Massnak köszönhető, hogy több tízmilliárdot fordítanak a kerékpározás fejlesztésére, valamint megtízszereződött az a tömeg, amely közlekedőeszközének a kerékpárt választotta.