Már januártól a fővárosi tehergépjármű-forgalom radikális csökkentését szeretné elérni az MSZP Budapesti Tanácsa, ezért új javaslatot fogalmaznak meg a kérdésben - közölte Burány Sándor, a szervezet elnöke vasárnap. A politikus elmondta, hogy az ügyben tárgyalásokat kezdeményeznek a kerületekkel, valamint a fuvarozók, a kereskedők és a szolgáltatók érdekképviseleteivel is.
Javaslatuk lényege, hogy a fővárost három zónára osszák fel: ezekben a zónákban a mainál sokkal szigorúbb feltételekkel közlekedhetnének a teherautók. A zónákban különböző méretű teherautókra különböző időbeli korlátozások és díjfizetési kötelezettségek is vonatkoznának.
A politikus elképzelése szerint a piros zóna a városon való áthaladást szolgálná: a gyakorlatilag egyetlen útvonalat jelentő kamionfolyosón az M0 körgyűrű keleti szakaszának átadásáig közlekedhetnének a nehézgépjárművek. A fehér zóna a Nagykörút vonalán kívüli területeken lenne, ide a 7,5 tonnánál nehezebb teherautók csak engedéllyel, díjfizetés után hajthatnának be. A zöld zóna a pesti Nagykörúton, valamint a budai Krisztina körúton belüli utcákat jelentené, ez a 3,5 tonnánál nagyobb szállítókapacitású teherautók számár elzárt területté válna.
Az MSZP-s politikus elmondta, hogy javaslatuknak semmi köze nincs a főpolgármester által egy hete felvetett "dugódíjhoz". Közölte azt is, hogy a különböző zónákba való behajtásért fizetendő díj összege majd az érdekképviseletekkel való egyeztetésen alakul ki.