A 4-es metró építési költségeit 17,8 milliárd forinttal csökkentik, a projektbe pedig 6 hónapos tartalékidőt is beépítenek - ezt tartalmazza az a dokumentum, amely a novemberben véglegesülő EU-támogatási kérelem előkészítő munkaanyaga.
Demszky Gábor főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén azt mondta: a 365 milliárdos beruházáshoz 260-280 milliárd forintos EU-támogatást szeretnének. A főpolgármester közölte: a beruházás a jelenleg érvényes, 2010. december 31-i határidőre elkészül. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes hozzátette: 2010 végére technikai értelemben kész lesz a metró, több hónapig azonban csak próbajáratok közlekednek majd.
A Népszabadság szerdán azt írta, hogy a korábbi 2010-es határidő helyett csak fél évvel később készül el a négyes metró. A lap szerdán azt írta, a főváros várhatóan biztonsági okokkal magyarázza majd a késést, azzal, hogy a próbaüzem idejét a nagyközönség érdekében kell meghosszabbítani. A napilap szerint a késés hátterében az alagútfúrási munkák elhúzódása áll, az ezekért felelős Bamco konzorcium már benyújtotta szerződésmódosítási kérelmét.