Várhatóan a napokban jelenti be a főpolgármester, hogy az eddigi - 2010 végi - határidő helyett csak fél évvel később készül el a négyes metró. Demszky Gábor ezt akkor jelentené be, amikor a második fúrópajzs is eléri és áttöri a Tétényi úti metróállomás falát, írja a Népszabadság. A lap információi szerint főváros biztonsági okokkal magyarázná a késést: a próbaüzem idejét a nagyközönség érdekében kell meghosszabbítani, így érvel majd a városháza.
A késés hátterében az alagútfúrási munkák elhúzódása áll, az ezekért felelős Bamco konzorcium már benyújtotta szerződésmódosítási kérelmét a beruházóhoz, a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz, tudta meg a Népszabadság. A Bamco leghamarabb 2009 végére, az eddigi tervnél fél évvel később készülhet el az alagúttal, ettől számítva két évre van szükség az állomások berendezéséhez és a próbaüzemhez.
Az építkezés legproblémásabb pontja az Etele téri, a Szent Gellért téri és a Fővám téri megálló. Ezeken az állomásokon minden további késés az átadás elhúzódását jelenti, egyelőre nem tudni azt sem, kész lesz-e a Fővám tér, mire a fúrópajzs odaér - írja a Népszabadság. A Műegyetem rakparti megállónál már egy éve el kellett volna készülnie az állomás résfalainak, hogy részben helyreállhasson az autóforgalom a rakparton. Ez december végén-január elején várható a Népszabadság szerint.
A négyes metró legelső szakasza az eredeti tervek szerint 2009 végére elkészült volna, Demszky azonban tavasszal jelentette be: a határidő nem tartható, egy év csúszásra kell számítani.