Hock Zoltán frakciótársaival, Katona Kálmánnal és Vaskor Lászlóval a Kálvin téren tartott tájékoztatóján arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenleg csaknem 200 milliárd forintos finanszírozási hiány fedezetét az állammal kötött metróépítési szerződés szerint a fővárosi önkormányzatnak kell biztosítania.
Katona Kálmán, a demokrata fórum fővárosi frakcióvezető-helyettese közölte: elfogadhatatlan, hogy a jövő felélésével, a családi ezüstnek tekinthető közművagyon kiárusításával teremtse elő a közgyűlés kormánypárti többsége a metróépítés hiányzó forrásait.
Hock Zoltán kifejtette, a főváros jelenlegi pénzügyi helyzete nem teszi lehetővé, hogy a metróépítéshez hiányzó pénzt hitelből teremtsék elő. Ezért vagy teljesen törölni kell a hétéves fejlesztési tervben elhatározott olyan fontos beruházásokat, mint például az új Duna-hidak építését és a villamos vonalak bővítését, vagy eladják a stratégiai portfólióvagyont, a közműcégeket.
Az MDF azt várja a főváros vezetésétől, hogy teljesen objektív, korrekt tájékoztatást adjon a közgyűlésnek a 4-es metró helyzetéről, a szükséges forrásokról, illetve arról, hogy "mit javasolnak ennek a hatalmas nagy hiánynak a finanszírozására".
Ikvai-Szabó Imre, a főváros gazdasági főpolgármester-helyettese a Magyar Rádiónak azt mondta, lesz elég pénz a 4-es metró megépítésére, és nem kerülhetnek veszélybe a beruházás miatt más fővárosi közlekedési projektek, mert azokra az állam a Budapest Szerződésben garanciát vállalt. Az említett szerződés eddigi eredményeiről és bővítéséről hétfőn tárgyal Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester. A megbeszélésen a Budapest Szerződés felülvizsgálata, kiegészítése és megerősítése, a BKV működése és finanszírozása, valamint a közigazgatási reform lesz napirenden.