Kérdéses, hogy megéri-e fenntartani, őriztetni a tolvajok könnyű prédájává váló, forgalomból kivont vasútvonalakat, épületeket, mert mind nagyobb mértéket ölt a rongálás és színesfémtolvajlás - olvasható a Magyar Nemzet címlapján.
A gazdasági minisztérium 6-9 milliárd forint megtakarításra számít a szárnyvonalak megszüntetéséből, de - a lap szerint - a fémtolvajlás és rongálás közvetetten már 3-4 milliárd forint kárt okoz a MÁV-nak.
A MÁV tulajdonát a Vasútőr Kft. védi, de az ellenőrzésbe bevonják a rendőrséget és a polgárőrséget is. A vállalat szerint a kábel- és sínlopások számának emelkedése miatt egyre gyakrabban kénytelenek közös akciókat szervezni.
A Magyar Nemzet által adatai szerint megéri a fosztogatás: a színesfémek világpiaci ára ugyanis az elmúlt évtized során nagymértékben nőtt. A forintban kifejezett színesfémárak 2007-re 1991-hez viszonyítva alumínium esetében közel négyszeresére, vörösréz esetében 12,5-szeresére, ólom esetében közel 25-szörösére nőttek.
A MÁV tisztában van azzal, hogy a károk megtéríttetésére minimális az esély, de fájlalják, hogy a rendőrség általában lopásként, és nem a közlekedés biztonsága elleni bűncselekményként kezeli az ügyeket. A vállalat elismeri: ugyan mindent megtesznek az infrastruktúra védelméért, de nincs elég forrásuk az állandó őrzésre, térfigyelésre, korszerű biztonságtechnikai berendezésekre. - írta a Magyar Nemzet.